contrast1.jpgcontrast2.jpgimage_IT.JPG

In 2018 is een bijdrage gedaan aan de vervanging van de zogenaamde pendelbus die bezoekers van het ziekenhuis vervoert tussen de parkeergarages en de hoofdingang.

In 2018 is besloten een deel van de kosten voor de aanpassing van de Koffiekamer Oncologie te vergoeden. Deze aanpassing die in 2019 heeft plaatsgevonden, heeft de volgende strekking:

op afdeling B4 (Interne Geneeskunde, Oncologie &MDL) is een aantal maanden gewerkt volgens de pilot ‘Omgekeerde Visite’. Dit houdt in dat de artsen geen visite lopen langs het bed, maar de patiënt naar een specifieke kamer komt om zaken door te spreken. Het geeft extra privacy en oprechte aandacht tijdens de (vaak moeilijke gesprekken). Familie kan makkelijker aansluiten, wat zeer prettig ervaren wordt. Daarnaast komen patiënten een extra moment uit bed. Dit draagt bij aan het verminderen van functieverlies tijdens en na een ziekenhuisopname. Tenslotte wordt de kamer in de avond- en nachtelijke uren gebruikt als familiekamer indien er gewaakt moet worden.

Ook is in 2018 besloten het project “Groen uitzicht voor Intensive Care patiënten” te vergoeden. De inhoud van dit project luidt als volgt:

patiënten die zijn opgenomen op de Intensive Care (IC) van het ziekenhuis gaan een fysiek en mentaal zware periode door. In veel gevallen verblijven patiënten hier een langere tijd. Wanneer zij wakker zijn, kijken ze uit op de vele medische apparaten in de kamer en witte muren. De wens is om deze patiënten een helende omgeving (healing environment) te bieden.

Daarom zijn in 2019 de steriele patiëntenkamers van de Intensive Care voorzien van natuurfoto's uit het Groene Hart. Een foto voor op de muur en gordijnen met een natuurprint die opgehangen worden bij een lang verblijf. Dit zorgt voor een fijnere omgeving voor de patiënten en hun naasten die veelal aan hun zijde te vinden zijn. De herkenbare locaties kunnen bijdragen aan het ophalen van mooie herinneringen. Vanwege de positieve reacties is dit project uitgerold naar meerdere afdelingen van het GHZ.

Verder is in 2018 weer bijdragen aan het project “Beter Boek”.